Det traditionella klassrummet ifrågasätts

 

Från 41 % till 14 %. På bara sju år.

Enligt Deloitte är det så den dystra utvecklingen ser ut när det kommer till hur stor andel av företags utbildningsbudget som går till externa konsulter. Detta beror bland annat på att företag börjar ifrågasätta värdet av det traditionella klassrummet, eller själva kursdagen.

Enligt en rapport från Singularity University kommer de metoder vi lär oss från att förändras för alltid. Teknikutvecklingen skapar helt nya möjligheter att förmedla information och kunskap i en digital (och även i en virtuell) värld. Utmaningen ligger inte bara i hur utbildningen designas, utan även i hur den förmedlas, paketeras och levereras. Optimalt är att utbildningens arbetssätt är individanpassade, samt att den omväxlande bedrivs både en traditionell- och i en digital miljö.

Vi tror på detta så kallade "blandade lärandet", där utbildande konsulter och företag som utbildar sina medarbetare har tillgång till de digitala verktyg som krävs för att leverera en förhöjd upplevelse och en utbildning med högsta effekt, både digitalt och i klassrummen. Det var just därför vi utvecklade Learnster.

 
Learnster är en plattform för både utbildande konsulter och företag, som på riktigt möjliggör individanpassade arbetssätt
— Peter Holm, CBO Learnster
 

Intresserad av att veta mer om Learnster? Boka en demo här.

 
blog-det-traditionella-klassrummet-2.jpg
UtvecklingMikael Larsson